QUÈ FEIM?


A PARTIR DE LA LECTURA DE CONTES ANIREM TREBALLANT DIFERENTS ASPECTES RELACIONATS AMB LECTOESCRIPTURA, LÒGICO-MATEMÀTIQUES, CONEIXEMENT DE L'ENTORN, CONEIXEMENT DE NOSALTRES,...

CONTE 1: EL MAG DE LA TARDOR


EL MAG DE LA TARDOR ENS HA DUIT UNA RECEPTA DE CUINA!!! HEM MESURAT INGREDIENTS, APRÈS VOCABULARI, LLEGIT INGREDIENTS, ESCRIT LA RECEPTA I PER SUPOSAT ENS HEM MENJAT LES GALLETES QUE HAN ESTAT BONÍSSIMES.
AQUÍ TENIU LA RECEPTA PER SI VOS ANIMAU A FER-LA AMB ELS VOSTRES FILLS/ES!

GALLETES DE TARDOR
Ingredients:
200gr. de farina
5 gr. de sucre avainillat
un poc de sal
75 gr. de sucre moreno
125 gr. de mantequilla a temperatura ambient
confitura de codony

Preparació:
Ho mesclam tot menys confitura de codony.
Feim bolletes un poc eixafades i les posam damunt paper de forn.
Precalentar el forn a 200 graus
Posar-ho al forn 12 minuts.
Deixam refredar i afegim confitura de codony.

BON PROFIT!!!


PINTAM AMB TÉMPERA, POSAM UNA FULLA SECA, UN PAPER DAMUNT I... ENS SURT EL NEGATIU!!!


CONTE 2: RÍNXOLS D'OR

AMB AQUEST CONTE HEM APRÈS VOCABULARI, HEM INICIAT EL TRAÇ DE LLETRES MINÚSCULES, ENS HEM MEDIT PER VEURE COM PASSA EN EL CONTE QUI ÉS EL MÉS GRAN, MITJÀ I PETIT DE LA CLASSE...



CONTE 3: EL PETIT CARTÓ

ÉS UN CONTE QUE TRACTA DE SENTIMENTS I DE LA IMPORTÀNCIA QUE TÉ L'AMISTAT I L'EMPATIA.
HEM TREBALLAT ELS SENTIMENTS; HEM CLASSIFICAT SENTIMENTS (TRIST, ALEGRE, ENFADAT,...) SEGONS LES IMATGES DE REVISTES, I EL MÉS IMPORTANT HEM XERRAT DELS NOSTRES SENTIMENTS FENT UN DIBUIX DE COM ENS SENTIM?

POEMA 4: EL COS (Joan Amades)




A PARTIR D'AQUEST POEMA HEM TREBALLAT ELS 5 SENTITS:

VISTA:  HEM OBSERVAT DIFERENTS LÀMINES D'ART ABSTRACTE (Kandinsky, Mondrian, Miró,...) I CADASCÚ HA DIT EL QUE HI VEIA (objectes, animals,...)
HAN DIBUIXAT EL RETRAT D'UN COMPANY PER PARELLES. PER FER AQUESTA ACTIVITAT HA ESTAT NECESSÀRIA MOLTA CONCENTRACIÓ I OBSERVACIÓ, JA QUE ABANS DE COMENÇAR EL RETRAT S'HAVIEN DE FIXAR BÉ AMB EL COMPANY.

 

 

 

 

 



OÏDA: HEM FET UN JOC QUE HA CONSISTIT EN ENDEVINAR LA VEU DEL COMPANY DE LA CLASSE.
TAMBÉ HEM FET DISCRIMINACIÓ AUDITIVA DE DIFERENTS SONS D'INSTRUMENTS, I ELS HEM CLASSIFICAT (Vent, Corda, Percussió)

 




TACTE: ELS INFANTS AMB ELS ULLS TAPATS HAVIEN DE RECONÈIXER A TRAVÉS DEL TACTE UN COMPANY. AQUESTA ACTIVITAT HA ESTAT ENRIQUIDORA PERQUÈ TOTS ESTAVEN MOLT CONCENTRATS I S'HAVIEN DE FIXAR AMB LES CARACTERÍSTIQUES DEL COMPANY (altura, longitud de cabells, vestimenta,...) I IMAGINAR QUIN COMPANY ERA.
UNA ACTIVITAT QUE HEM FET HA ESTAT POSAR DIFERENTS OBJECTES DINS UNA CAPSA I ELS INFANTS ELS PODIEN TOCAR I HAVIEN D'ENDEVINAR QUIN OBJECTE HI HAVIA DEDINS.

OLFACTE: HAN ENSUMAT DIFERENTS OBJECTES AMB ELS ULLS TAPATS I HAN HAGUT DE DISCRIMINAR A TRAVÉS DE LA OLOR QUE FEIEN SI ES TRACTAVA DE (sabó, herbasana, all, llimona)


GUST: HEM TASTAT DIFERENTS ALIMENTS (monai bollit, infussió d'herbasana, all, llimona) HI HAVIEN DE DISCRIMAR SI TENIEN GUST FORT, FLUIX, SI TENIEN TEXTURA SUAU,...


 
 




CONTE 5: PARAULES DOLCES

PER SI VOS INTERESSA, AQUÍ TENIU EL CONTE 


LES ACTIVITATS QUE HEM FET A PARTIR D'AQUEST CONTE HAN ESTAT ESCRIURE ENTRE TOTS PARAULES DOLCES QUE ENS AGRADARIA DIR ALS COMPANYS, DIBUIXAR LA NOSTRA FAMÍLIA I ESCRIURE UNA PARAULA DOLÇA QUE DIRIEM A CASA O ENS AGRADARIA QUE ENS DIGUESSIN...
TAMBÉ HEM FET UN DIBUIX COOPERATIU (ENTRE TOTS) DE LA HISTÒRIA DEL CONTE I DESPRÉS HEM CONVERTIT EL DIBUIX EN TRENCACLOSQUES, I L'HEM POSAT AL RACÓ DE PLÀSTICA.


 



CONTE 6: EL CUC AFAMAT




AMB AQUEST CONTE HEM REPASSAT ELS DIES DE LA SETMANA, LA NUMERACIÓ FINS AL 7, VOCABULARI I LECTOESCRIPTURA RELACIONADA AMB ELS ALIMENTS.
HEM FET LA SEQÜENCIACIÓ TEMPORAL DEL CONTE I HEM APROFITAT PER VEURE EL CICLE DE VIDA DEL CUC (OU, CUC, CRISÀL·LIDA, PAPALLONA)


TAMBÉ HEM TREBALLAT LA SIMETRIA A PARTIR DEL DIBUIX DE MITJA PAPALLONA, HEM DOBLEGAT LA CARTOLINA I....ENS HA SORTIT L'ALTRA MEITAT!!!


 





CONTE 7: EL PETIT AVET




A PARTIR D'AQUEST CONTE HEM TREBALLAT ELS SENTIMENTS, L'EMPATIA,  LES DIFERÈNCIES I SEMBLANCES ENTRE NOLTROS.
HAN DIBUIXAT L'ESCENA QUE MÉS ELS HA AGRADAT DEL CONTE.



ALTRES ACTIVITATS DE NADAL

HEM ESCRIT DUES CARTES; UNA A SSMM ELS REIS D'ORIENT I UNA ALTRA ALS PARES...

TAMBÉ HEM VOLGUT FER PASTISSOS, PERÒ AQUESTS MILLOR NO MENJAR-LOS.


 
 

 






CONTE: LA LLEGENDA DE SANT ANTONI I SANT PAU


Durant la setmana hem après gloses, n'hem inventades i les hem cantades.

Hem fet manualitats i pintat les caretes de dimoni...
 

 


També vàrem treballar vocabulari relacionat amb St. Antoni.
 

 




  CONTE: FLORENCI, EL DRAC VEGETARIÀ



A partir d'aquest conte hem treballat molts de conceptes:

- Dibuixam els personatges del conte i ho escrivim...


 


Aprenem què és un OVAL, i observam que les patates són ovalades... 



Hem fet el nostre hortet com el del conte...
També hem fet un puré de verdures, i per això hem hagut d'anar al nostre hort a collir les patates. Després hem tallat la verdura en diferents formes (triangle, cercle, rectangle, quadrat)
 

 

 













 
Per acabar hem escrit la recepta...


Per equips hem cercat les diferències d'un dibuix...
Hem treballat vocabulari amb l'ordinador...
 

Aprofitam les patates i pastanagó per fer estampacions i convertir-ho en nins i nines pel DIA DE LA PAU

 
 

 




CONTE: EL REI CARNESTOLTES I LA VELLA QUARESMA

CONTE: LA RATETA PÉREZ

CONTE: LA LLEGENDA DE SANT JORDI

CONTE: PER 4 CANTONETS DE NO RES

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada